Hoe kan ik het beste afval scheiden op kantoor?

We worden er ons steeds meer bewust van dat afval scheiden steeds belangrijker wordt. Er beland namelijk steeds meer afval in de oceanen en hier gaat het leven aan dood van. Ook worden er steeds meer nieuwe manieren ontdekt om verschillende soorten afval te kunnen recycleren. Maar hoe kun je dit als bedrijf het beste doen? Dat leggen wij je uit in dit artikel.

 

Welk soort afval komt het meeste voor

Op het kantoor kan er ontzettend veel afval voorkomen. Dit verschilt natuurlijk per kantoor, maar over het algemeen zijn papier, karton, inktpatronen en overig afval het meeste afval. Alles wat van papier en karton is kun je gemakkelijk in de papierkliko doen die eens in de zoveel tijd wordt opgehaald en geleegd. Om zo veel mogelijk afval in de kliko te krijgen is het slim om het karton in kleine stukjes te scheuren wanneer het van een grote doos komt.

 

Scheid het afval op een centrale plek

Afval scheiden kun je het beste op een centrale plek doen. Zo kun je een prullenbak in de kantine zetten of op meerdere plekken. Heb je geen prullenbak waarbij je kunt scheiden? Zorg er dan voor dat je meerdere prullenbakken hebt met een sticker of notitie er op wat voor een afval er in moet.

 

Maak duidelijke afspraken met werknemers

Afval scheiden kun je het beste met elkaar doen. Zorg er dus voor dat je duidelijke afspraken maakt met je werknemers over het afval scheiden. Hang bijvoorbeeld een kalender op bij de prullenbakken wanneer welk soort afval wordt opgehaald. Zo is iedereen zich er bewust van dat ze op tijd hun afval weg moeten gooien.

Heb je nou als bedrijf zijnde zoveel afval dat het niet meer in een normale kliko past? Dan is een rolcontainer misschien iets voor jou. Hier pas namelijk veel meer in dan in een normale kliko. Om afval goed te kunnen scheiden kun je als bedrijf zijnde dan het beste een rolcontainer bestellen. Want samen kunnen we de wereld redden!